perjantai 12. heinäkuuta 2013

Olen ehkä huonoin ihminen pitämään blogia? Ehkä parannan tapani tämänkin kanssa!

Olen nyt suht terveessä painossa, ainakin siihen nähden mitä tuonnempana painoin, 48 kiloa enkä häpeä myöntää sitä. Monta diagnoosia on, enkä pääse niistä eroon. Nyt minulla on ilmeisesti aika hyvin toimiva lääkitys, helpottava tunne. Vaikka tietääkin että olo johtuu suurimmalsi osaksi lääkkeistä, ei se haittaa! Tänä kesänä olen mm syönyt jäätelöä enkä halunnut kuolla sen jälkeen! Hienoa eikö! Sain kaikenlisäksi siskoni takaisin ja hän on vihdoin ymmärtänyt, että en ole ollut/ole tahallani sairas. Hän ymmärtää että meidän äiti ja lapsuus jne ovat suuressa roolissa tässä. Lisäksi, hänkin masentui, mutta ei onneksi näin kamalasti kuin minä. Hän on taas oma itsensä ja käy viikoittain juttelemassa mieltään vaivaavista asioista. Hänellä ei onneksi ole lääkitystä.

Itsehän siis yritin itsemurhaa viellä viimeisen kerran, toivottavasti, helmikuussa. Sillon oltiin todella lähellä lähtöä. Olin todella heikkona syömättömyyden takia ja olipa minulla viellä eräs infektiokin päällä. Noh, tein aamutakin vyöstä ns hirttoköyden ja siihen solmun joka kiristyy muttei löysty helposti. Sitten vaan vessan ovenkahvaan roikkumaan kiertojen välissä ja siinä sitten korisin aikani ennenkuin harhailemaan päässyt osastolla oleva tyttö meni "juosten" unilääkepöhnässä kertomaan asiasta hoitajille. Roikuin siinä koko painollani pää ihan linkussa vaikka pehva ottikin melkein maahan kiinni. En muista itse tästä oikeastaan mitään, muistan vasta muutamia päiviä tapahtuman jälkeen kun aloin ns palailemaan tähän aikaan ja paikkaan. Kaula näytti hirveälle eikä nieleminen ollut kauhean mieluisaa. Mulla oli nenämahaletku roikkumisen aikana paikallaan ja sekin oli vähän painanut ja hangannut sitten nielussa. Noh siitä sitten toivuttuani fyysisistä vammoista sainkin lähtöpassit suljetulle ja siellä löytyi LOPULTAKIN kunnon lääkitys. On muuten aikamoisisa määriä lääkkeitä, mutta ei niistä sen enempää.

Mutta se siitä, nyt ollaan tässä ja menee paremmin. En osaa sanoa miksi pääton alkaa parantua, mutta yllättävän hyvälle tuntuu. On tässä ollut takapakkeja mutta eipä se ole niin tarkkaa touhua, kunhan mennään eteenpäin kuitenkin sitten taas.

3 kommenttia:

  1. Ihan mielettömän ihanaa kuulla kuulumisia, etenkin hyviä sellaisia!

    VastaaPoista
  2. Rauhoittavaa kuulla, että sullakin menee paremmin :) Toivottavasti toi olo pysyy, eikä enää tulis kovia takapakkeja. Säki oot niin monta vuotta kärsiny, että ansaitset parempaa <3

    VastaaPoista
  3. Että mä melkein itkin onnesta, kun näin sun päivittäneen pitkästä aikaa. Ehdin jo todella pelkäämään pahinta, kun ei pitkään aikaan kuulunut mitään. Mutta on ihanaa kuulla, että sulla menee jo noinkin hyvin! <3

    VastaaPoista